I Aftenbladet d. 20.4.1935 stod følgende at læse:
 |
En kamp, der maatte formodes at gælde Førstepladsen i B. Rækken, spilledes i Gaar i Hvidovre mellem Dragør og Hvidovre Boldklub. Men Matchen blev en Skuffelse — paa Grund af Hvidovres ringe Indsats. Dragør vandt med 5—1. Endda manglede Holdet en af sine Angrebsspillere, Jan Petersen. Dragør fik imidlertid en meget heldig Start, der fuldstændigt tog Pippet fra Hvidovre. Paa 10 Minutter var Dragør tre Maal foran. I Resten af 1. Halvleg havde Hvidovre fuldt saa meget af Spillet, men uden at kunne score. I 2. Halvleg fik Dragør to Maal til, og Hvidovre først et Trøstmål i Kampens sidste Minut ved Erdmann Ziegler. Dragørs Maal var scoret af Carsten Hansen (2), Gerh. Riber (2) og Holger Jans. Paa det sejrende Hold var Gerh. Riber en hurtig og paagaaende centre-forward. Bernh. Henriksen gjorde uvurderlig stor Gavn ved sit rolige og fornuftige spil, og han kan jo en Bold, som den skal spilles, og af de andre kan i hvert Fald Carsten Hansen, Henry Olsen, Martin Corneliussen og Jacob Wibrand være fuldt ud tilfreds med deres Præstation. Men har Holdet ikke andre svage Punkter end højre Angrebsfløj? Hos Hvidovre havde man ventet sig langt mere af f. Eks. Maalmanden Holger Nielsen og centre-forwarden Erdmann Ziegler. Holger Nielsen kostede et Par Maal , og løb alt for uklogt ud af sit Maal ved enhver Lejlighed. Holdet spillede med en daarlig Taktik. Henning Petersen burde have markeret en saa farlig centre-forward som Riber langt bedre, og en back som Egon Petersen spillede som oftest foran sine Halfbacks, alt for langt fremme paa Banen. I øvrigt var Holdet aldeles uden højre wing.
(Red.: teksten var oprindeligt sat i to spalter, under og ved siden af det viste billede, men jeg har her sat billedet og teksten hver for sig) |